Outsourcing w e-commerce – co warto oddelegować?

Outsourcing w e-commerce  – co warto oddelegować?

Usługa outsourcingu od lat cieszy się dużą popularnością wśród wielu firm. Dotyczy to różnych branż, także branży e-commerce. W tej jest wiele działań, które z powodzeniem zlecić można zewnętrznym podwykonawcom. Dla przedsiębiorców wiąże się to z oszczędnością czasu i środków finansowych. Warto zatem wiedzieć, czym dokładnie jest outsourcing i jakie procesy w branży e-commerce można zlecić na zewnątrz.

 

Czym jest outsourcing i jakie wynikają z niego korzyści?

 

Ogólnie rzecz ujmując, outsourcing polega na delegowaniu zadań realizowanych dotychczas wewnątrz firmy, zewnętrznemu podwykonawcy. Z takiej możliwości z roku na rok korzysta coraz większa liczba przedsiębiorców. Wynika to z tego, że z outsourcingiem wiąże się wiele wymiernych korzyści. Jedną z głównych korzyści wynikających z outsourcingu jest obniżenie kosztów. W branży e-commerce bardzo często deleguje się na zewnątrz zadania związane z pracami IT. Mowa tu głównie o pracach programistycznych. Takie rozwiązanie jest znacznie tańsze, niż jakby prace te wykonywać miał sztab programistów zatrudnionych w firmie. Drugą istotną korzyścią wynikającą z outsourcingu jest dostęp do nowoczesnych rozwiązań. To ważne zwłaszcza w przypadku małych i średnich firm prowadzących swój sklep internetowy. Dla takich podmiotów zakup nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań często jest zbyt drogi. Firmy outsourcingowe dzielą się ze swoimi klientami takimi zasobami. Wymieniając zalety związane z outsourcingiem, nie można zapomnieć o dostępnie do wysokiej jakości contentu. W przypadku branży e-commerce korzystanie w wysokiej jakości i wartościowych treści jest niezwykle ważne. Mowa tu choćby o ciekawych opisach produktów i komunikatach reklamowych wykorzystywanych w kampaniach marketingowych. Warto tu skorzystać z pomocy specjalistów w tym zakresie, np. z firmy https://contentcloud.pl/outsourcing/.

 

Kiedy warto skorzystać z outsourcingu?

 

W ogromnej większości przypadków, przedsiębiorcy rozpoczynający swoją działalność w branży e-commerce, wszelkie działania realizują samodzielnie. Z czasem jednak liczba klientów i transakcji zaczyna rosnąć. Wiąże się to z tym, że przedsiębiorca przestaje sobie często radzić z terminową realizacją wszystkich zadań. Konieczna staje się optymalizacja różnych procesów. W tym momencie warto się zastanowić, które z zadań nadal chce się realizować samodzielnie, a które lepiej będzie zlecić firmie zewnętrznej. Wiedzieć trzeba, że outsourcing w e-commerce dotyczyć może bardzo szerokiego zakresu.

 

Jakie zadania można oddelegować w ramach outsourcingu?

 

Jak wspomniano, w przypadku branży e-commerce możliwe jest zlecenie podmiotom zewnętrznym realizacji bardzo wielu zadań. W pierwszej kolejności wymienić można tu prace logistyczne i magazynowe. Prowadzenie własnego magazynu jest dość kosztowne. Dodatkowo cały proces logistyki zajmuje dużo czasu. Dlatego warto zadania te zlecić na zewnątrz. Firmy outsourcingowe zajmują się zarówno magazynowaniem produktów, jak i ich konfekcjonowaniem. Dodatkowo mogą również obsługiwać reklamacje oraz zwroty towarów. Innym obszarem, w którym bardzo pomocny może być outsourcing, są prace programistyczne. Może być to wprowadzanie produktów do sklepu internetowego, nanoszenie poprawek oraz wprowadzanie w sklepie nowych funkcjonalności. To oszczędność czasu i możliwość skorzystania z doświadczenia i wiedzy specjalistów w tym zakresie. Oczywiście w ramach outsourcingu zlecić można wszelkie prace związane z marketingiem. Mowa tu o tworzeniu contentu, pozycjonowaniu sklepu internetowego, realizacji kampanii linków sponsorowanych i kampanii reklamowych w social mediach oraz prowadzeniu kont w mediach społecznościowych.

 

Jak zatem widać, jest wiele zadań i prac, które przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy może zlecić firmom zewnętrznym. Warto przeanalizować procesy zachodzące w firmie i zastanowić się, czy lepszym rozwiązaniem nie będzie ich zlecenie na zewnątrz. Taka decyzja okazać może się naprawdę opłacalna. To możliwość oszczędności czasu, pieniędzy i dobry sposób na rozwój sklepu internetowego.